HJSO ZONDAG 14 OKTOBER 2018 Hippolytuskerk MIDDELSTUM 15:00 uur

Concert in de Hippolytuskerk van Middelstum door het dynamische Haydn Jeugd Strijk Orkest olv dirigent  Jan-Ype Nota,  met soliste Loes Mevissen – viool

Kaarten aan de kerkzaal :  € 12,50 (donateurs Culturele Raad €10,-) t/m 18 jr € 10,00 (inclusief drankje) incl. drankje

U kunt ook kaarten reserveren via info@cultureleraad-middelstum.nl, tel. 0595-551655

SCANDINAVISCH   PROGRAMMA:

Pietro Locatelli – Concerto Grosso no. 2 in c minor:

I.  Adagio, II. Allegro, III. Largo, IV. Allegro

Dag Wirén – Serenade for Strings, Op. 11:

I. Preludium

Johan Svendsen – Romance for Violin and Orchestra, Op. 26:

Solist: Loes Mevissen, viool

Antonín Dvořák – Serenade for Strings in E major, Op. 22:

I. Moderato, III. Scherzo: Vivace

Edvard Grieg – Fra Holbergs tid, Suite i gammel stil (Holberg Suite):

I.  Praeludium (allegro vivace)

II. Sarabande (andante espressivo)

III. Gavotte (allegretto)

IV. Air (andante religioso)

V. Rigaudon (allegro con brio)

Het HJSO – Haydn Jeugd Strijkorkest is hét jeugdstrijkorkest in Noord-Nederland van een hoog niveau! Het orkest staat onder leiding van dirigent Jan-Ype Nota.

dirigent Jan-Ype Nota

De extra getalenteerde jonge strijkers geven ieder seizoen 20 tot 25 concerten gegeven, deels in Nederland en deels in het buitenland tijdens de jaarlijkse concertreis in de zomer. Het orkest maakte eerder meer dan twintig concertreizen naar vrijwel alle landen van Europa, naar de Verenigde Staten van Amerika, Suriname en de Nederlandse Antillen.

Het Haydn Jeugd Strijkorkest biedt jonge strijkers de mogelijkheid om hun muzikale ontwikkeling te verbreden naar de specifieke strijkersklank en speeltechniek in ensembleverband, tijdens repetities, studieweekenden, Cd-opnamen en concerten.

De programma’s van het Haydn Jeugd Strijkorkest zijn altijd avontuurlijk voor het publiek. In het verleden werd bij het orkest gesoleerd door op dat moment nog onbekende jonge musici zoals de violisten Janine Jansen, Sonja van Beek, Simone Lamsma en vele anderen.

HJSO 2018 Het HJSO heeft een sterke succesformule ontwikkeld om plezier en discipline met elkaar te verbinden en wil deze graag ook uitdragen.

In de Hyppolitus-kerk in Middelstum geven zij op zondagmiddag 14 oktober 2018 om 15:00 uur ‘acte de présence’  met een prachtig strijkersprogramma rondom de Noorse componist Edvard Grieg!

Dit concert vindt plaats in samenwerking met Grieg Stichting Nederland en is de afsluiting van een 3-daags Grieg Strijkers Festival. Na afloop kunt u nog even nagenieten met een drankje!

Zondag 14 oktober 2018 aanvang 15:00 uur

U kunt ook kaarten reserveren via info@cultureleraad-middelstum.nl, tel. 0595-551655