UITVERKOCHT = ZATERDAG 13 OKTOBER 2018 MUSEUM VOSBERGEN EELDE, inleiding 19:30 uur, concert 20:15 uur UITVERKOCHT

Zaterdag 13 oktober 2018 in Museum Vosbergen Eelde uitverkocht

Dit concert is uitverkocht!

19:30 uur: INLEIDING door Dick Verel van het Museum Vosbergen over de strijkinstrumenten-collectie met speciale aandacht voor de Hardanger-viool

20:15 uur: Dudok Quartet Amsterdam met 2 strijkkwartetten van Grieg

“Met openhartig en bezield spel delen we de kern van de muziek met luisteraars over de hele wereld. We laten zien én horen dat de muziek die wij spelen niet oud of nieuw is, maar altijd weer muziek van nu. Muziek die gehoord moet worden. Muziek die ontroert, ontregelt en een onuitwisbare indruk maakt. Met onze muziek gaan we in dialoog met het publiek, in concertzalen, op scholen, op festivals, en ook online.”

Cellist Jan Ype Nota  pianiste Elena Malinova met de cellosonate van Grieg

Jan Ype Nota begon zijn cello studie bij Jyri Prchal in zijn geboorteplaats Leeuwarden en studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar hij zijn solisten diploma behaalde onder Jean Decroos.

Hij vervolgde zijn studie in Londen. In Nederland was hij solist bij verschillende orkesten, onder meer onder leiding van Frans Brüggen. Hij is ook actief in verschillende formaties als kamermuzikant. Jan Ype Nota is een bekende cellist in Friesland, kan vele laureaten onder zijn studenten tellen, en een optreden van hem is een belangrijke gebeurtenis.

Hij is dirigent en artistiek leider van het Haydn Jeugd Strijk orkest, reserve leider van het Noord-Nederlands orkest en tevens hoofddocent aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en Prins Claus Conservatorium te Groningen.

Elena Malinova is geboren in St-Petersburg(Rusland).Zij begon op 6-jarige leeftijd met piano lessen en op haar 7de was zij aangenomen aan het speciale school voor musical getalenteerde kinderen. Al op jonge leeftijd  gaf zij concerten in Rusland, maar ook Duitsland en Finland. Elena was een van de winnaars tijdens het Internationale Piano Concours in Senigallia (Italië).

In 1995 verhuisd Elena naar Nederland waar zij studeert eerst aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen en vervolgens aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Naum Grubert. Tijdens haar studie geeft ze o.a. veel kamermuziek concerten en treedt ze ook op als soliste met het Noord-Nederlands Orkest en het Kamerorkest Divertimento in Assen.

Tegenwoordig  is Elena verbonden aan het Koninklijk Conservatorium en het Prins Claus Conservatorium als correpetitor en docent. Met haar partner Martin Grudaj vormt zij al 20 jaar het duo Albarus, die o.a. heeft opgetreden in het Concertgebouw. Zij is ook de vaste remplacant op piano en celesta in het Noord-Nederlands Orkest.

Museum Vosbergen:

N.B.: Voor alle concerten geldt dat het raadzaam is van tevoren te bespreken;
Dit concert is uitverkocht!